Få en sundere krop – med 3 simple øvelser

– De kan laves derhjemme!

Der findes mange gode øvelser, du kan lave hjemmefra med henblik på at få en sundere krop. Du kan således træne dig sund og stærk helt uden hjælpemidler og uden brug af særligt udstyr.

Fordelen er, at du via en god fysisk form kan mindske risikoen for lidelser og gener i kroppen. Det anbefales således af alle sundhedseksperter, at man holder sig aktiv på daglig basis, og her er hjemmeøvelserne et fantastisk middel, der gør, at du i en travl hverdag altid har mulighed for at gennemføre træningen.

3 øvelser for en sundere krop:

#1 – Mountain Climbers: Dette er en fantastisk øvelse til at opnå en stærkere krop. Du skal placere dine hænder og fødder (dine tæer) i gulvet. Det er vigtigt, at dine arme holdes lige og strækkes helt ud, således at hænderne er placeret ret under hænderne. En strakt kropsholdning er ligeledes væsentlig.

Øvelsen går dernæst ud på, at du skiftevis med begge ben skal føre dem så højt op mod dit bryst som overhovedet muligt og efterfølgende føre benet tilbage ned i startposition. Du skal skiftevis føre henholdsvis højre og venstre ben op mod din brystkasse, så knæet snitter dit bryst. Sætter du tempoet op, så har du gode muligheder for at få pulsen op og dermed også forbedre din kondition.

#2 – Step ups: Denne øvelse er super velegnet til at forbedre konditionsevnen. Du skal bruge en stol, hvis højde ikke må overgå højden op til dine knæ, da en overskridelse heraf vil kunne føre til skader. Øvelsen går dernæst ud på, at du skal stå foran stolen i ret position og spænde op i torsoen, dvs. dine mavemuskler.

Dernæst skal du placere dit ben på midten af stolen, således at du kun har ét ben placeret i gulvet. Stil dig op på stolen i en pludselig bevægelse og hav fortsat fokus på dine mavemuskler. Samtidig hermed skal du tage det bagerst ben op i luften og holde det vandret. Efterfølgende skal du tilbage i startposition og gentage øvelsen; denne gang med det andet ben.

# 3 – Lunges: Lunges er en fantastisk øvelse til at skabe en sund og stærk krop, uden at du skal forlade dit hjem. Øvelsen fungerer ved, at du starter i stående/oprejst position. Dernæst skal du løfte det ene ben op foran dig, så det er placeret i en 90-graders stilling. Tag et skrift fremad med det løftede ben og placer det dernæst i jorden foran dig. Dit bagerste knæ skal på dette tidspunkt pege mod jorden og være tættere på gulvet end det forreste. Efterfølgende skal du sætte af og komme tilbage i den første position. Øvelsen gentages, naturligvis med det modsatte ben.

You may also like

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *